Edukacja najmłodszych uczestników ruchu i propagowanie zasad bezpieczeństwa na obszarach kolejowych – to główne wartości, na które zwraca uwagę przyjęty przez UTK system identyfikacji wizualnej Kampanii Kolejowe ABC.

Centralnym elementem identyfikacji jest autorska postać nosorożca – Rogatka, stworzona specjalnie na potrzeby Kampanii. Główne atrybuty bohatera to niebieska koszulka z logo Kampanii Kolejowego ABC i odblaskowa opaska, zapewniająca bezpieczeństwo na obszarach ruchu kolejowego i drogowego. Obok niego pojawiają się animowane postaci dzieci – głównych odbiorców Kampanii.

Logo przyciąga wzrok dzięki charakterystycznym literom ABC, w które zostały wkomponowane motywy nawiązujące do tematyki kolejowej. Zwracają one uwagę na trzy istotne elementy bezpieczeństwa: litera A na znaki drogowe, B na sygnały świetlne, a C – dźwiękowe.

Dopełnieniem identyfikacji jest rytmiczne i łatwe do zapamiętania hasło:

„Bezpieczeństwa uczę się z Kolejowym ABC!"

 

Logotyp, hasło oraz bohater Kampanii Kolejowe ABC powinny być wykorzystywane zgodnie z grafiką i zachowaniem pola ochronnego według zaleceń zawartych w Księdze Znaku oraz Księdze Identyfikacji Wizualnej.

Każdorazowo projekt, w którym wykorzystano znaki, powinien być przesłany do wiadomości UTK na adres mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Uwaga! Jakiekolwiek komercyjne wykorzystanie znaków zamieszczonych w Księdze Znaku oraz Księdze Identyfikacji Wizualnej (np. przez firmę komercyjną) każdorazowo wymaga zgody UTK. Prosimy o kontakt mailowy: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Rogatek Dzieci RGB

 

Logotyp oraz Księgi Znaku i Identyfikacji do pobrania

Kampania Kolejowe ABC - Platforma kreatywna